divendres, 21 de març del 2014

La meva Tosca 2014


Doncs si, va arribar. M'havia perdut l'assaig general, no vaig poder anar a veure la Cedolins (sembla que no me'n vaig  perdre res) i per fi ¡ta chan! Sondra Rodvanovsky va cantar una Tosca extraordinaria amb una força i uns matisos excepcionals. Feia temps sense una Tosca com cal. Al seu costat un magnífic Ambroggio Maestri en l'Scarpia no va poder arribar a la seva alçada. I molt menys el Cavaradosi del Jorge de León molt desafortunat.
He de dir que l'espai escènic em va agradar. Com sempre no coincideixen amb el libretto i hi ha desajustos cronològics importants. però és molt impressionant, sobretot des del punt de vista simbólic.
La orquestra potser massa sorollosa, especialment al primer acte, millorant després.


La foto (borrosa) correspon ala escenografia del tercer acte. Ja se que us l'hauria d'explicar però és molt llarg. Un altre dia serà.
Una bona notícia: la propera temporada la Rodvanovsky ens cantarà la Norma¡ wow! I crec que al MET pensa cantar les tres reines donizettianes. Si hi ha sort i les retransmeten...